måndag 2 januari 2017

Otur på fisketur igen

Oturen förföljer mig

Ojämn och lurig is var det på sjön vi besökte idag. Varierade friskt mellan 6-12cm.
Men det var det som var sämre än isen idag, fisket imponerade inte heller.
Jag mäktade med 84st abborrar tillslut, fick nog se mig besegrad av Perra ännu en gång.
Kommer inte ihåg vad han fick ihop men drygt 100st var det, Sen var ju Ulrika med idag.
Tror banne mig att hon slog mig också. Men det var soligt och fint med några minus grader.
 Tur man sitter i solen så ni slipper se hur jag ser ut


Sen slog oturen till igen. Spårig väg med oskyddat oljetråg var ingen bra kombination.
Helt otroligt att vi tog oss ur skogen och till civilisationen utan motor ras.
Johnny fick ställa upp med hammare plåtskruv och spärrskaft.


Nödlösning minsann. Sällan man har sån nytta av 2st plåtskruvar,
 Men dom tätade bra så man kom hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar